گروه تولیدی تجهیزان صنعت Tajhizansanat

گروه تولیدی تجهیزان صنعت |طراحی و ساخت انواع تجهیزات تاسیسات مکانیکی شیمیایی تهویه و تصفیه خانه

گروه تولیدی تجهیزان صنعت Tajhizansanat

گروه تولیدی تجهیزان صنعت |طراحی و ساخت انواع تجهیزات تاسیسات مکانیکی شیمیایی تهویه و تصفیه خانه

مبدل حرارتی استیل

مبدل حرارتی استیل

مبدل حرارتی استیل

مبدل حرارتی استیل

  1. مبدل حرارتی استیل
  2. مبدل حرارتی استیل
  3. مبدل حرارتی استیل

مبدل حرارتی استیل

 

مبدل حرارتی استیل چیست و چگونه کار می کند؟ اصلا استیل برای چی؟ مبدل های حرارتی پوسته و لوله یکی از انواع مبادله کن های گرما در صنعت هستند.مبدل های حرارتی مواد اولیه مختلفی از جمله مس (cooper) ، فولاد زنگ نزن (stainless steel) و…… برای سرمایش و گرمایش مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی می توان گفت مبدل های حرارتی در تمامی صنایع از بخش های ساختمانی در موتورخانه های سرمایشی و گرمایشی تا خطوط پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در ساختمان های مسکونی، ویلا ها ، استخر ها و ….. برای تامین آبگرم مصرفی از مبدل ها حرارتی استفاده می گردد. مبدل های حرارتی steel در مشخصه های مختلف 304 و 316 و …. قابل تولید می باشند. این محصولات طراحی بسیار ساده ای دارند و از اجزای بسیار ساده ای تشکیل می شوند

سطح حرارتی مبدل 

 

 

 Stainless-Steel-Heat-Exchanger تجهیزات انتقال حرارتتجهیزات موتورخانه سرمایشی انتخاب مبدل حرارتی استخرجدول مبدل استیلساخت مبدل استیلطریقه نصب مبدل حرارتی استخرعکس انواع مبدل حرارتی لوله ایقیمت مبدل استیلقیمت مبدل حرارتی استیلقیمت مبدل حرارتی پوسته و لولهقیمت مبدل حرارتی لوله ایکاتالوگ مبدل حرارتی تهران مبدلمبدل استخر ایمکسمبدل استخری ایمکسمبدل استنلس استیلمبدل استیلمبدل استیل استخرمبدل حرارتی flexinoxمبدل حرارتی آبگرم مصرفیمبدل حرارتی اسپانیاییمبدل حرارتی استخرمبدل حرارتی استخر ایرانیمبدل حرارتی استخر ایمکسمبدل حرارتی استخر چیستمبدل حرارتی استخر دماتجهیزمبدل حرارتی استخر قیمتمبدل حرارتی استخریمبدل حرارتی استخری کامرمبدل حرارتی استیلمبدل حرارتی استیل استخرمبدل حرارتی استیل ایرانیمبدل حرارتی ایمکسمبدل حرارتی برقی استخرمبدل حرارتی پوسته و لوله استیلمبدل حرارتی در صنایع استیلمبدل حرارتی صفحه ای استیلمبدل حرارتی صفحه ای دماتجهیز

مبدل حرارتی استیل چیست؟

مبدل حرارتی استیل چیست و چگونه کار می کند؟ اصلا استیل برای چی؟ مبدل های حرارتی پوسته و لوله یکی از انواع مبادله کن های گرما در صنعت هستند.مبدل های حرارتی مواد اولیه مختلفی از جمله مس (cooper) ، فولاد زنگ نزن (stainless steel) و…… برای سرمایش و گرمایش مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی می توان گفت مبدل های حرارتی در تمامی صنایع از بخش های ساختمانی در موتورخانه های سرمایشی و گرمایشی تا خطوط پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در ساختمان های مسکونی، ویلا ها ، استخر ها و ….. برای تامین آبگرم مصرفی از مبدل ها حرارتی استفاده می گردد. مبدل های حرارتی steel در مشخصه های مختلف 304 و 316 و …. قابل تولید می باشند. این محصولات طراحی بسیار ساده ای دارند و از اجزای بسیار ساده ای تشکیل می شوند :

  1. بدنه اصلی مبدل حرارتی یا همان shell که پوسته نامیده می شود و معمولا سیال داغ وارد پوسته می شود.
  2. لوله های داخل مبدل یا همان tube ها که سیال دیگر وارد آنها می شود. لوله های مبدل حرارتی قابل قرار گرفتن در حالت های مختلفی مثل U-type که به صورت رفت و برگشت است و E-type که یکطرفه می باشند و …. در پوسته است.

مبدل حرارتی پوسته و لوله از بخش های دیگری که کلگی ها و نازل ها می باشد نیز تشکیل شده است. معمولا در مبدل های ساده ای که برای مراکز ساختمانی، تجاری ، استخر ها و……. از اتصالات رزوه ای thread half coupling  و کپ عدسی برای کلگی ها استفاده می شود.

مبدل های حرارتی استیل که معمولا برای استخر استفاده می شوند به مبدل های طراح اسپانیایی نیز شناخت می شود. در ادامه مطلب می توانید با انواع مبدل های استیل ، مشخصات ، روش محاسبه و طراحی آنها آشنا شوید. همچنین تفاوت مبدل های مسی و استیل را برسی می نماییم.

انتخاب مواد اولیه برای جنس بدنه و لوله ها

انتخاب جنس مواد برای مبدل های حرارتی براساس پارامتر های مختلف طراحی مکانیکی و صرفه اقتصادی و میزان بازدهی مبدل انجام می شود. برای استفاده های معمولی و تامین آبگرم استخرها ، ساختمان ها و …. معمولا از لوله های مسی برای تیوب ها استفاده می شود.اما نمونه بسیار پر کاربردی که در این مطلب با آن آشنا می شوید از فولاد زنگ نزن استیل ساخته می شود.

تفاوت مبدل حرارتی استیل و مسی و …. 

تفاوت مبدل حرارتی مسی و استیل یکی از سوالاتی است که تقریبا تمامی افراد می پرسند. شاخص ترین تفاوت مس و استیل در انتقال حرارت و خوردگی می باشد. ضریب انتقال حرارت مس تقریبا 20 برابر استیل می باشد. به زبان عامیانه 20 برابر حرارت را بهتر از استیل انتقال می دهد. استیل نیز در مقابل خوردگی سیال در سیستم بسیار مقاوم تر می باشد و می تواند باعث بالا رفتن عمر محصول شما بشود.

از نمونه های تیتانیومی در کاربرد های دریایی مثل آب نمک یا سایر مواردی که خورندگی دارند استفاده می شود. برای تولید مبدل های حرارتی معمولا از استیل 304 استفاده می شود اما برای شرایط خاص از استیل 316 یا 310 و …. نیز می توان استفاده کرد.

محاسبه،مشخصات و کاتالوگ مبدل حرارتی استیل

مبدل های حرارتی استیل دارای مشخصات فنی زیر می باشد. شما می توانید با مطالعه مشخصات زیر با نمونه محصولات ما آشنا شوید و در صورت نیاز مشخصات مبدل حرارتی مورد نیاز خود را برای طراحی و ساخت برای ما ارسال نمایید:

  • بدنه یا پوسته این محصولات از لوله یا ورق استیل ساخته شده است.
  • لوله های مبدل ها سایز های مختلف طبق استاندارد ساخته خواهد شد. برای نمونه های معمولی از لوله های 12 ملیمتر و 16 میلیمتر ساخته شده است که ضخامتی برابر با 1 میلیمتر دارند.
  • نازل های ورودی و خروجی سیال برای این مبدل ها از نوع رزوه ای می باشد. انتخاب سایز مناسب برای نازل ها موجب شده است تا  سرعت مناسب و افت فشار کمی در سیستم داشته باشیم. این اتصالات از نوع NPT یا threaded fittings  می باشد که در کلاس های 2000 ، 3000 ، 6000 تولید می شوند.
  • جوشکاری کامل و استاندارد با روش قوسی با گاز محافظ عمر طولانی به این محصول داده است.
  • حداکثر فشار کاری قابل تحمل برای این دستگاه های 10 الی 13 بار می باشد.
  • بازه حرارتی قابل تحمل برای این محصولات از -7 درجه سانتی گراد تا 120 درجه سانتی گراد می باشد.

نقشه دو بعدی و نقشه انفجاری مبدل حرارتی استیل

شما می توانید نمونه بسیار ساده از نقشه دو بعدی و نمای انفجاری مبدل استیل در عکس هی زیر مشاهده نمایید. گروه تولیدی تجهیزان صنعت از نرم افزار های HTRI ، Aspen ،solidworks و Autocad برای طراحی و مدلسازی تجهیزات انتقال حرارت استفاده می کند.

نقشه دو بعدی مبدل حرارتی استیل

مبدل حرارتی استخر طراحی ساخت فروش انواع مبدل حرارتی و تجهیزات انتقال حرارت

 

نقشه انفجاری مبدل حرارتی استیل

طراحی تحلیل نقشه کشی ساخت فروش انواع مبدل حرارتی و تجهیزات انتقال حرارت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد