گروه تولیدی تجهیزان صنعت Tajhizansanat

گروه تولیدی تجهیزان صنعت |طراحی و ساخت انواع تجهیزات تاسیسات مکانیکی شیمیایی تهویه و تصفیه خانه

گروه تولیدی تجهیزان صنعت Tajhizansanat

گروه تولیدی تجهیزان صنعت |طراحی و ساخت انواع تجهیزات تاسیسات مکانیکی شیمیایی تهویه و تصفیه خانه

مخزن هوایی

!مخزن هوایی

مخزن هوایی

 

مخزن هوایی یکی از تجهیزات بسیار پر کاربرد صنعت می باشد. این محصول عملکرد بسیار  ساده ای داشته و برای تامین آب مصرفی و تامین فشار استفاده می شود. منبع هوایی در انواع مختلفی تولید می شود. این محصول در نمونه های رو باز و رو بسته تولید می گردد. این محصول در تامین آب بعضی واحد های مسکونی ویلایی و مجموعه های صنعتی به منظور جبران نوسانات فشار و تامین آب استفاده می گردد. تامین آب در شهرک های مسکونی و صنعتی حومه شهر که مشکلاتی مثل کمبود آب و لوله کشی وجود دارد برعهده منبع هوایی می باشد.

 

 

 استاندارد مخازن هواییتولید منبع هواییساخت مخزن هواییساخت مخزن هوایی آبطراحی مخزن هواییطراحی مخزن هوایی آبطراحی مخزن هوایی بتنیطراحی منبع هوایی آبطرح مخزن هواییعکس منبع آب هواییفروش مخزن آب هواییفروش منبع آب هواییفروش منبع هوایی آبفوندانسیون منبع هواییقیمت مخزن آب ایستاده فلزیقیمت مخزن اب هواییقیمت مخزن هوایی آبقیمت مخزن هوایی فلزیقیمت مخزن هوایی گالوانیزهقیمت منبع هواییقیمت منبع هوایی فلزیکاربرد مخزن هواییمخازن آب هوایی فولادیمخازن فلزی هواییمخازن هوایی بتنیمخازن هوایی پلاستیکیمخزن 10000 لیتری هواییمخزن اب هواییمخزن هوایی بتنی آبمخزن هوایی چیستمخزن هوایی قیمتمخزن هوایی کامپوزیتیمدلسازی مخزن هوایی در sap2000مقاله مخازن هواییمنبع آب هوایی 10000 لیتریمنبع آب هوایی پلی اتیلنمنبع آب هوایی پلی اتیلن قیمتمنبع آب هوایی دست دوممنبع آب هوایی دست دوم شیرازمنبع آب هوایی شیرازمنبع آب هوایی قیمتمنبع آب هوایی کرجمنبع آبگرم گالوانیزهمنبع هواییمنبع هوایی دست دوممنبع هوایی گالوانیزهنصب منبع هوایینقشه اجرایی مخزن آب هوایینقشه مخزن هوایینقشه مخزن هوایی 100 مترمکعبینقشه مخزن هوایی بتنینقشه منبع آب هوایی

مخزن هوایی چیست و چه کاربردی دارد؟

مخزن هوایی یکی از تجهیزات بسیار پر کاربرد صنعت می باشد. این محصول عملکرد بسیار  ساده ای داشته و برای تامین آب مصرفی و تامین فشار استفاده می شود. منبع هوایی در انواع مختلفی تولید می شود. این محصول در نمونه های رو باز و رو بسته تولید می گردد. این محصول در تامین آب بعضی واحد های مسکونی ویلایی و مجموعه های صنعتی به منظور جبران نوسانات فشار و تامین آب استفاده می گردد. تامین آب در شهرک های مسکونی و صنعتی حومه شهر که مشکلاتی مثل کمبود آب و لوله کشی وجود دارد برعهده منبع هوایی می باشد.منبع هوایی در کنار جاده ها بعنوان یک تابلوی تبلیغاتی نیز استفاده شده است.

با تمامی این صحبت ها ممکن است از خودتان بپرسید چرا منبع هوایی؟ چرا مخازن خوابیده استفاده نکنیم ؟ چرا از مخازن دفنی استفاده نکنیم؟

انواع مخزن هوایی

مخزن های هوایی در انواع مختلف با متریال های مختلفی تولید می شود. طراحی منبع هوایی چگونه است ؟ این منابع ذخیره هوایی به طور کلی از سه قسمت تولید می گردد و مونتاژ می شوند. بدنه مخزن ذخیره ، پایه ها و نگهدارنده ها ، فوندانسیون و پی ریزی مخزن اصلی ترین بخش های این محصول می باشد. این محصول در ظرفیت های مختلف 500 تا 500000 لیتر طبق استاندارد و مهندسی شده تولید نمود. یکی از ملاک های دسته بندی این مخازن جنس بدنه مخزن می باشد. تانکر ذخیره این مخازن در نمونه های پلی اتیلنی ، بتنی ، فولادی، استیل ، گالوانیزه و …… تولید می شود. این محصول در شکل های مختلف با استراکچر های متفاوت ساخته می شود که درادامه با آنها بیشتر آشنا می شوید. از جمله شکل های تولید شده و محبوب این محصول به موارد زیر می توان اشاره نمود :

  • مخزن هوایی کروی یا spherical
  • مخازن ذخیره مکعبی شکل
  • مخزن هوایی استوانه ای cylindrical

نحوه طراحی و ساخت استراکچر یا همان ساختمان مخزن یکی از نکات ویژه این محصولات می باشد. در ساخت ساختمان برای مخزن هوایی از لوله ، نبشی ، ناودانی حتی تیر آهن و ….. استفاده نمود. لوله های صنعتی در ساخت استراکچر و پایه های منبع های هوایی بسیار کاربرد دارد و مناسب می باشد.

 

جنس منبع هوایی چیست؟

همانطور که گفته شد منبع هوایی در انواع مختلف با جنس های مختلف تولید می گردد. منبع هوایی دارای یک مخزن اصلی می باشد که ذخیره سازی سیال در آن صورت می گیرد. تولید این مخزن به تنهایی بر اساس استاندارد ASME می باشد. پر کاربرد ترین مواد برای تولید این مخزن فولاد ، استیل و ورق های ضد زنگ گالوانیزه می باشد. معمولا از ورق های فولادی ST-37 تولید می شود و پس از آن از رنگ های صنعتی و اپوکسی استفاده می شود. استفاده از ورق های گالوانیزه استاندارد نمی باشد اما به دلیل عمر بیشتر نسبت به نمونه های فولادی استفاده می شوند. در پروژه های خاص از استیل در کلاس های 304 و 316 نیز تولید شده است.

طراحی مخزن هوایی چگونه انجام می شود ؟

طراحی تمامی مخزن های هوایی در گروه تولیدی تجهیزان صنعت با توجه به نیاز سیستم شما می باشد. طراحی این مخازن دارای پارامتر های مختلفی می باشد که در یک مطلب آموزشی کامل در آینده به آن می پردازیم. اما نکاتی مثل بارگذاری نیرو ها و تحلیل ، طراحی ، انتخاب متریال مناسب و حتی در نظر گرفتن مسائل اقتصادی از جمله مواردی است که به آن می پردازیم. در طراحی ، تحلیل و نقشه کشی این محصولات از نرم افزار هایی مثل sap2000 ، solidworks ،autocad  استفاده می شود.

پایه های استراکچر یا ساختمان مخازن هوایی چگونه ساخته می شود؟

با در نظر گرفتن تمامی نیرو ها و بارگذاری ها و محاسبه تنش های سیستم شما می توانید طراحی ایده آلی انجام دهید. پس از محاسبه نکات فنی می توانید به جدول مشخصات انواع متریال ها مراجعه کنید و در با برسی مشخصات آن و همینطور در نظر گرفتن صرفه اقتصادی لوله ، قوطی ، نبشی ، ناودانی را در سایز های مختلف انتخاب نمایید.

نقشه مخزن هوایی

نقشه کشی تمامی مخزن های هوایی در گروه تجهیزان صنعت با نرم افزار autocad انجام می شود

طرز کار و نحوه عملکرد مخرن هوایی فلزی چگونه است؟

مخزن هوایی یا همان تانکر هوایی یک مخزن برای ذخیره آب می باشد که امروزه جدا از ذخیره آب کاربرد های دیگری نیز دارد. در ارتفاع ساخته شدن این مخزن باعث می شود تا برای انتقال نیاز به پمپ نبود. این ارتفاع فشار مناسبی را برای آب در لوله ایجاد می کند و میزان افت فشار کاهش پیدا می کند. محاسبه میزان فشار ایجاد شده دارای محاسبات مشخصی است. اما به طور حدودی می توان گفت هر 1 متر 1.5psi فشار ایجاد می نماید. اگر هر 1psi را 0.07bar در نظر بگیریم فشار برای 1 متر معادل 0.105bar می باشد. به طور مثال می توان گفت یک مخزن 70 متر فشاری معادل با 7.35bar یا 110psi به طور حدودی ایجاد می کند.( توجه داشته باشید نمونه ها و معادل سازی ها به طور حدود و تخمین کلی و صرف آموزش می باشد. برای طراحی و ساخت به طور دقیق محاسبه می گردد)

ایجاد فوندانسیون مخزن هوایی چگونه انجام می شود؟

یکی از مهم ترین بخش های نصب استراکچر ها یا همان سازه ها بروی زمین ایجاد یک فوندانسیون می باشد. فوندانسیون باعث می شود تا بار و فشار سازه به زمین منتقل شده و در حالت تعادل قرار بگیرد و از نظر استحکام از استواری مناسبی برای استفاده برخوردار شود. فوندانسیون سازه یا ساختمان دارای انواع مختلفی می باشد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • crawl space stem walls
  • basement Foundations
  • Concrete Slab Foundations
  • Wood Foundations
  • Pier and Beam Foundations

معمولا برای نصب و اجرای مخزن های هوایی از فوندانسیون های بتنی استفاده می شود. فوندانسیون بتنی نیز به  3 نوع مختلف زیر تقسیم می شوند :

  • انجام به روش Application
  • انجام به روش advantages
  • انجام به روش disadvantages

قیمت مخزن هوایی چگونه محاسبه می شود؟

همانطور که گفته شد در چنین پروژه هایی پارامتر های زیادی می باشند که در قیمت تاثیر می گذارند. برای مثال از انواع روش های طراحی اولیه این مخزن تا جوشکاری آنها و ….. از جمله مواردی است که قیمت این محصول تاثیر می گذارد. برای مشاوره بیشتر در مورد مخازن هوایی می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد